הילדים שלכם רוצים רק מתוק?

עפר גדנקן No Comments on הילדים שלכם רוצים רק מתוק?

כך תוכלו לשנות את הרגלי התזונה של ילדיכם בבין הזמנים

21:14
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on למחרת התאונה; בן גביר תוקף: "באולפנים היו חוגגים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כולנו נחשפים למזון דרך החושים שלנו – מראה, מגע, רעש, טעם וריח, ככה גם ילדינו. כשאנחנו דורשים מהילדים שלנו לטעום מאכלים חדשים אנחנו יוצרים לא פעם התנגדות מצדם, לכן צריך לנסות לשלב את החשיפה בפעולות יומיומיות טבעיות ללא ויכוחים וללא התניות שייצרו למתוקים דווקא מקום מועדף. שני ארד דיאטנית ומנהלת תחום התזונה בשטראוס עם כל ההמלצות כיצד לגרום לילדנו לאכול אוכל מגוון ובריא כבר מגיל קטן.

ארוחה משפחתית

ארוחה משפחתית היא ההזדמנות הטובה ביותר לחשוף את הילדים למגוון מאכלים, כאלו שהם אוהבים וכאלה שבני המשפחה האחרים אוהבים. אפילו אם הם לא יסכימו לטעום, עצם העובדה שהם יראו אתכם ההורים, אוכלים את המזון שאתם רוצים שהם יאכלו יאפשר להם להכיר אותו ולהתרגל אליו כמאכל לגיטימי.

תעודדו את הילדים להשתלב איתכם במטבח

כשילדים מכינים אתכם את האוכל הם נוגעים בו ונחשפים אליו בחוויית הבישול, אך מבלי להתחייב לטעימה. אחרי שהילדים מכינים משהו בעצמם הסיכוי שהם יסכימו לטעום אותו בהווה או בעתיד גבוה יותר.

 שילוב פירות וירקות במתכונים

עכשיו לטעם, תזכרו שהפעולה הסופית שאתם רוצים היא שהילדים שלכם יאכלו את הפרי או הירק בצורתו השלמה, אבל גם זה צריך להבנות בהדרגה. שילוב הטעמים של הירקות והפירות, גם אם לא בצורתם הטבעית, עדיין תאפשר להם הכרה של המאפיינים והטעמים שלהם. למשל: גבינה עם סלק או טחינה עם סלק, גלידה ביתית על בסיס תות או חשיפה ליוגורט כבר בשלבים ראשונים של הילדים במטרה  להכיר את הטעם הטבעי של היוגורט.

תקשיבו לילדים ותכבדו את רצונם

יש ילדים שיסלדו ממזון בריח דומיננטי, למשל פירות הדר יכולים להיתפס עבור ילדים מסוימים כלא נעימים, גם כאן אפשרו להם להסתגל בהדרגה. אנחנו לא תמיד נדע מה מקור ההימנעות, אבל אם נקשיב לבקשות שלהם ונזכור לחשוף אבל לא להכריח, יש סיכוי שנזכה להיענות גבוהה יותר בהמשך. בנוסף למזונות שונים יש רעשים שונים – יהיו כאלה שייהנו מתחושה ורעש של מזון קריספי, כאלה שייהנו ממזון נמוך בפה, ויש גם כאלה שלא ירגישו בכלל בהבדל. מכיוון שאנחנו לא יודעים מה הילדים ירגישו כלפי התחושות והרעשים השונים, הגישו להם מנות קטנות כדי שהחשיפה לצליל תהיה גם היא מתונה.



0 תגובות